Микола Березовський, президент Національної асоціації дорожників України, спеціально для УНН.
Обсяги фінансування дорожньої галузі, заплановані на 2020 рік, вражають. Вперше за всі роки незалежності, держава змогла виділити на будівництво, реконструкцію та ремонти автомобільних доріг рекордну суму — 107 млрд грн, у тому числі 22 млрд грн на фінансування місцевих доріг.
Звичайно, для повної відбудови всієї мережі автомобільних доріг державного значення сьогоднішньої суми не вистачить, але щорічне збільшення обсягів фінансування налаштовує на оптимізм.
У поточному році планується побудувати та відновити більше 4 тис. км автомобільних доріг державного значення. Такі обсяги робіт є серйозним викликом для Укравтодору, його регіональних служб, а також підрядників на предмет спроможності справитись із завданням.
На початку робіт були побоювання щодо ефективної роботи суміжних галузей, виробничого та залізничного транспорту, а також постачальників дорожньо-будівельних матеріалів. Особливе занепокоєння викликало постачання чорнов’яжучих матеріалів. На сьогодні реалізація програми «Велике будівництво» перебуває в активній фазі. Кінцеві підсумки підводити ще рано, але можна сказати, що, не дивлячись на складнощі, які доводиться долати підрядним компаніям, із 500 запланованих на цей рік об’єктів, понад 400 у роботі. Значна частина на завершальній стадії. Усі компанії — члени НАДУ беруть активну участь у відбудові мережі доріг загального користування.
Автомобільні дороги є візитною карткою будь-якої держави, оскільки технічний стан автомобільних доріг чітко відображає рівень її економічного розвитку, фінансового стану та загальної культури. У не прості для нашої економіки часи, рішення держави підтримати реальний сектор економіки шляхом виділення значних коштів на будівництво доріг є серйозним механізмом стабілізації макроекономічної ситуації в країні. Гроші, спрямовуються у реальний сектор економіки, де кожна вкладена у дороги гривня забезпечує 2,5 грн приросту ВВП держави.
Процес будівництва та ремонтів автомобільних доріг створює мультиплікативний вплив на суміжні галузі: машинобудування, нафтопереробної промисловості, виробництва будівельних матеріалів, металургійної промисловості, паливно-енергетичного комплексу, транспорту.
«Знову ж таки: спрямування 1 гривні у розвиток доріг призводить до розміщення замовлень на 6 гривень у суміжних галузях. Тож, збільшення кількості якісних сучасних автомобільних доріг у нашій державі зменшить собівартість перевезень на 20-30%. Зменшаться, також витрати на утримання самих доріг на 50%. Викиди шкідливих речовин від автотранспортних машин та механізмів також зменшиться на 30%».
«Нові дороги – це нові робочі місця».
Із досвіду цьогорічного будівництва, деякі компанії — члени Національної асоціації дорожників України збільшили свою чисельність на 20-30%. Покращення стану автомобільних доріг має призвести до зниження кількості ДТП та їх тяжкості. Однак, на жаль, у нас це не завжди спрацьовує. Причина, напевно, у загальному культурному рівні наших водіїв.