Технологія Чіпсіл. HILGERS (Made in Germany) була розроблена у якості профілактичного методу утримання ще незруйнованих покриттів з асфальтобетону. Суть такої профілактики полягає у запобіганні або призупиненні процесів старіння та зносу дорожнього покриття, які вже почалися (зниження коефіцієнта зчеплення, утворення колійності і поява інших дефектів), а також у відновленні його експлуатаційних характеристик.
Економічна доцільність цього підходу полягає у тому, що за умови проведення регуляною (кожні 3-5 років) поверхневої обробки ще незруйнованого дорожнього покриття, у довгостроковій перспективі, утримання дороги потребує значно меньше коштів, ніж проведення капітального ремонту кожні 7–10 років. Більше того, регулярна та своєчасна профілактична обробка покриття може зовсім виключити необхідність капітального ремонту дороги. Ці методи догляду за дорожнім покриттям дуже поширені у США та країнах Західної Європи.
Концепція
- Захист поверхневої від води
- Розподіл навантаження
- Подовження строків експлуатації
- Планові роботи з утримання (на нових дорогах після 4-5 років)
- Значно дешевше за звичайний асфальт
- Швидкість ремонту 20 тис. кв.м. на добу.
Технології
- Чіпсіл. Поверхнева обробка, що використовується для захисту та подовження строків експлуатації існуючих шляхів. Застосовується поверх існуючого шару асфальту.
- SAMI-шар. Проміжний шар, що поглинає напруження. Використовується із застосуанням високополімерізованих матеріалів на поверхнях нижніх шарів, що сильно пошкожденні тріщинами.
Методи нанесення
- Нанесення емульсії модифікованого бітуму на підготовлену поверхню
- Посипка фракціїним щебенем
- Прикатка щебеневого шару катками з гумовими колесами
Переваги технології
- Застосовування якісних спеціалізованих матеріалів
- Швидкість ремонту / швидке відкриття руху
- Подовження строку експлуатації відремонтованих ділянок, зокрема як плановий захід
- Можливість застосування у вигляді поточного ремонту
Схема виконання робіт (одношарова поверхнева обробка)
- Замітання поверхні
- Нанесення спеціалізлванлю полімер-бітумної емульсії
- Нанемення шару фракціїного щебеню
- Укатування щебеневого шару
- Відкриття руху з обмеженням швижкості 40 км/г
- Усунення залишків щебеню