Об’їзні дороги

На кожному етапі формування та розбудови раціональної мережі автомобільних доріг України існували свої пріоритети та першочергові завдання. У період, коли не було сполучення між обласними центрами та великими містами, формування стратегічних маршрутів передбачало максимальне з’єднання їх між собою. Наприклад, автомобільна дорога Київ – Чоп на своїй протяжності брала початок від Головпоштамту міста Києва, проходила через обласні центри Житомир, Рівне, Львів, закінчувалася у місті Чоп та поєднувала декілька районних центрів та інших великих населених пунктів.

З часом, коли збільшувалась інтенсивність руху на автомобільній дорозі, а також зростала кількість автомобілів у містах та селищах, через які пролягав маршрут, виникала необхідність у будівництві обходів. Так, поступово, на автомобільній дорозі Київ- Чоп були побудовані обходи міст Коростишева, Житомира, Новоград-Волинського, Корця, Рівного, Дубно, Радивилова, Олесько, с. Верба. Такі заходи покращили стан проїзду, але наші дороги не ставали «автобанами» чи «хайвеями» у тому розумінні, в якому вживаються ці терміни, тому, що навіть те, що було побудовано нашими колегами попередниками сьогодні необхідно відновлювати.

Приємно, що сьогоднішнє керівництво транспортною галуззю повернулося до цієї проблеми. Свідченням тому є плани найближчим часом будівництва Великої об’їзної дороги нашої столиці, міста Києва. Грандіозний інфраструктурний проєкт, реалізація якого дасть можливість поліпшити як умови транзитного руху автомобільними дорогами загального користування, так і позитивно вплине на транспортні потоки у мережах міста Києва.

Сьогодні також, у рамках програми Президента «Велике будівництво», компанії – члени Національної асоціації дорожників України продовжують будувати нові та ремонтувати існуючі об’їзні дороги. Капітальний ремонт південного обходу міста Кропивницького виконує компанія ТОВ «Автодор». Обхід є складовою частиною автомобільної дороги Н-14 Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв, протяжністю 5 км. Проектом передбачено весь комплекс капітальних відновлювальних робіт починаючи із земляних, регенерації основи дорожнього одягу та влаштування асфальтобетонного покриття. На сьогодні компанія активно проводить роботи по влаштуванню нижнього шару асфальтобетонного покриття. Паралельно ТОВ «Автодор» капітально ремонтує проїзджу частину об’їзної дороги курорту «Грибівка» (а/д Т-16-47) у Одеській області. Весь комплекс ремонтних робіт планується завершити до закінчення будівельного сезону.

В активній фазі роботи по поточному середньому ремонту автомобільної дороги М-30 Стрий – Ізварине на ділянці обходу міста Тернополя. Генеральний підрядник – ТОВ «Техно – Буд – Центр», потужний член Національної асоціації дорожників України. Крім ремонту основного проїзду, роботи ведуться на транспортній розв’язці вул. Микулинецька – Об’їзна м. Тернополя та на мосту біля Петриківського перехрестя. Компанія гарантує якість, і оскільки роботи проводяться у стислих умовах, короткий термін виконання.

Ще одним стратегічно важливим проєктом для західного регіону є будівництво об’їзної дороги м. Трускавця у Львівській області. Надзвичайно складний у геологічному відношенні об’єкт протяжністю 3, 8 км. Роботи розпочаті у жовтні минулого року. Не типовими проєктними рішеннями, на ділянках, де є загроза карстових провалів, підготовлено основу для земляного полотна і ведуться роботи по спорудженню самого полотна та інженерних споруд. Завершення будівництва планується до кінця поточного року. Нова ділянка дороги дозволить поєднати туристичні маршрути Львівщини безпечною дорогою європейського рівня.

Реалізує такий складний та важливий для регіону проект компанія – член Національної асоціації дорожників України, ТОВ «Автомагістраль — Південь». Ця компанія реалізує ще один не простий проект із серії обходів населених пунктів: будівництво південного обходу міста Дніпро. Спеціалісти компанії вважають цей проект одним із наймасштабніших.

Нова об’їзна дорога матиме протяжність 7 км. Вона стане частиною автомобільної дороги М-04 «Знам’янка – Луганськ – Ізварине». Об’єкт є довгобудом, оскільки початок його спорудження сягає 2012 року. Проект складається із семи ділянок із складними для його реалізації умовами. Роботи планується завершити до кінця  будівельного сезону. Введення об’єкта в експлуатацію дасть можливість зменшити транспортне навантаження на вуличну мережу Дніпра та прилеглих територій. Отже, це напевно, не повний перелік аналогічний проєктів, котрі реалізуються у нашій державі всіма учасниками дорожнього ринку: як членами Національної асоціації дорожників України, так і іншими компаніями.

Актуальність теми, як і раніше має місце, а із різким зростанням кількості транспортних засобів на автомобільних дорогах та вулицях населених пунктів вона посилюється. Історія формування нашої раціональної мережі автомобільних доріг значно відрізняється від європейської чи американської. Різниця у тому, що коли у Європі будували «автобани», на наших теренах перед дорожниками були набагато скромніші виклики і причин цьому було багато: це і технічні можливості, і рівень наукових розробок, і, напевно, найголовніше – економічний стан держави у якій на той час ми жили.

Микола Березовський, президент Національної асоціації дорожників України.