Підписання тристороннього Меморандуму про співпрацю

У світовій практиці близько 90% відходів будівельного виробництва піддаються переробці й повторному використанню. Із залишків цегляних і залізобетонних конструкцій отримують високоякісний вторинний щебінь різних фракцій, який застосовується у спорудженні будинків, доріг, створення і ремонту залізних шляхів, при роботах з благоустрою територій, рекультивації земель.
Крім того, варто зазначити, що собівартість бетону, отриманого із вторинного щебеню, на 25 нижча від бетону на основі природного щебеню. При використанні вторинного щебеню зростають фізико-механічні показники бетону, а витрати цементу зменшуються. Щебінь з бетонного лому має активну поверхню, яка сприяє утворенню міцного контактного шару з цементним каменем.

Вторинний щебінь може повноцінно замінити від 20 до 60% від загального обсягу гранітного щебеню залежно від типу проекту будівництва. Це значно скоротить витрати на придбання дорогих будівельних матеріалів (до 40%).

На жаль, тема переробки вторинної сировини в Україні є на початковій стадії розвитку. Тему переробки та використання вторинної сировини ми піднімаємо не випадково, адже, за попередніми оцінками, запуск Програми економіки замкнутого циклу у рамках Євросоюзу зможе дати економії по матеріалах на 300-380 млрд доларів США на рік. Саме тому, задля створення Програми, яка дозволить вибудувати системний підхід у вирішенні питання щодо вдосконалення національної нормативно-правової бази дорожньо-будівельної галузі, яка заснована на принципах економіки замкнутого циклу, Микола Березовський, президент Національної асоціації дорожників України підписав тристоронній Меморандум про співпрацю с ДП «ДерждорНДІ» та ТОВ «КСМ-ЕКО».