Служби автомобільних доріг в областях, починаючи з початку року, активно розпочали проведення тендерних процедур по закупівлі робіт з будівництва, реконструкції та ремонтів автомобільних доріг по всій території України. Прозоре та якісне проведення тендерів – запорука вчасного відкриття будівельного сезону. У цьому році вперше Укравтодором впроваджується Єдина методика зі складання тендерної документації.
Національна асоціація дорожників України підтримує такий підхід, оскільки у даному випадку вдосконалюється типова тендерна документація, більш прозорою та якісною стає процедура визначення кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі. Такі заходи з боку «Замовника» співпадають із «Стратегічними напрямками діяльності Національної асоціації дорожників України».
Кожен «Підрядник», котрий ісповідує принципи прозорої та чесної конкуренції, напевно не один рік відчував на собі тиск від «діяльності» «тендерних тролів», свавілля «Замовника» та не завжди адекватний підхід представників Антимонопольного комітету України. Із цим необхідно покінчити, і спроби Укравтодору систематизувати закупівельний процес, відпрацювати єдиний прозорий підхід, заслуговують на увагу.
Сподіваємось також, що додаткові заходи, які відпрацьовуються Укравтодором, спільно з Антимонопольним комітетом та Кабінетом Міністрів України, по унеможливленню «діяльності» так званих «тендерних тролів», дадуть свій позитивний результат, у частині своєчасного початку та закінчення робіт по реалізації планів Укравтодору на 2020 рік.
На нашу думку, такі заходи не будуть дискримінаційними, по відношенню до компаній з невеликими потенційними спроможностями. Кожна компанія, на дорожньому ринку, має зайняти нішу, відповідно до своїх можливостей. Такі можливості відкриваються завдяки щорічному збільшенню обсягів фінансування, у тому числі, і на автомобільних дорогах місцевого значення.
Важливим кроком до створення професійного дорожнього ринку, незалежно від значення та категорії доріг, має стати процедура прозорого проведення тендерних закупівель. Така відповідальність сьогодні покладається, у великій мірі, на «Замовника», тому впровадження системного підходу у цей процес є абсолютно логічним.