Результати роботи дорожньої галузі у 2020 році показали, що вона впевнено стає одним із найбільших роботодавців у сфері будівництва.Тільки по компаніях – членах Національної асоціації дорожників України, за минулий рік, чисельність працюючих збільшилась більше ніж на 50%, а середня заробітна плата на 20 – 30 %. При тогорічних обсягах дорожньо – будівельних робіт, завантаженість наших компаній сягала позначки 60 %. Такий показник говорить про те, що ми володіємо достатнім резервом основних засобів виробництва для вирішення більш складних та масштабних завдань. У разі необхідності, основні засоби виробництва (автотранспорт, спеціальну дорожньо – будівельну техніку та механізми) можна поповнити. Власники наших компаній вчасно та оперативно реагують на такі виклики.
Але головною проблемою сьогодення і найближчого майбутнього є недостатня кількість, а то і відсутність, кваліфікованих інженерних кадрів та спеціалістів робітничих професій на виробництві. І майже трагічним є те, що профільні навчальні заклади: вищі та середні випускають у рік по декілька десятків спеціалістів для дорожньої галузі. На жаль, така тенденція зберігається по сьогоднішній день.
Навчальні заклади мають свої проблеми, яких, за останні 10 років, накопичилось достатньо. «Старіють» професорсько – викладацькі кадри. Молоді викладачі, не маючи достатньої мотивації для продовження своєї роботи на викладацькій та науковій ниві, залишають стіни навчальних закладів, а це вже є ознакою того, що завтра не буде кому готувати молодих спеціалістів. Абсурдно виглядає ситуація, коли майстер компанії на виробництві отримує заробітну плату більшу 30-ти тис. грн, а професор у вищому навчальному закладі – удвічі меншу. Тобто, вклад учителя ми оцінюємо набагато скромніше, ніж працю вчорашнього учня. Причин, чому так трапилось, дуже багато, але так продовжуватися не може. Якщо буде у занепаді база для підготовки необхідних для галузі спеціалістів, ми втратимо національного виробника.
Така ситуація не влаштовує ні наші компанії, ані державу. Звичайно, вибірково, компанії – члени Національної асоціації дорожників України співпрацюють із навчальними закладами. Певний досвід такої діяльності мають компанії ТОВ «ШБ «Альтком», Група компаній «Автострада», ТОВ «Автомагістраль – Південь», Група компаній RDS, ТОВ «Техно-Буд -Центр» та інші. Членами нашої асоціації є Барський коледж транспорту та будівництва НТУ, Харківський національний автомобільно – дорожній університет, ВСП «Житомирський автомобільно – дорожній фаховий коледж НТУ».
Зрозуміло, що локальні контакти не вирішать проблем, котрі стоять перед навчальними закладами та галуззю в цілому. Необхідні системні зміни. Національна асоціація дорожників України, за дорученням своїх засновників та членів, вивчає та аналізує ситуацію, яка склалася у дорожній галузі та профільних навчальних закладах із підготовкою та забезпеченням кваліфікованими спеціалістами дорожньо – будівельних компаній. Ми налагоджуємо зв’язки з усіма такими навчальними закладами та сподіваємось на плідну співпрацю із Міністерством освіти та науки України та Національним агентством кваліфікацій України.
Наша ціль – змінити на краще ринок праці у дорожній галузі та, відповідно, все те, що з ним пов’язано. Національна асоціація дорожників України запрошує усіх небайдужих долучитися до співпраці, адже молоді кваліфіковані кадри – запорука розвитку нашої держави!