Національна асоціація дорожників України (НАДУ) анонсує проведення Круглого столу на тему: «Проєкт OPRC в Україні. Плюси та мінуси в процесі реалізації», що відбудеться 12-13 грудня 2019 року в місті Львів.
На сьогодні в Україні діє пілотний проєкт OPRC (Output and Performance-based Road Contract), реалізацією якого займається компанія ONUR, фінансує Європейський банк реконструкції та розвитку. Група компаній ONUR є засновником та членом НАДУ.
Даний Контракт є першим і єдиним пілотним проектом (OPRC) в Україні.
Договір включає: управління та обслуговування (літо-зима), роботи з реконструкції, роботи з благоустрою дороги та аварійні роботи.
Дати початку та завершення проєкту: 10.09.2014-10.09.2021(7 років)
Контракти «OPRC» значно відрізняються від типових контрактів, що традиційно використовуються для утримання доріг. Основною відмінністю є те, що згідно контракту OPRC більшість виплат Підряднику проводяться на основі виміряних «результатів», що відображають належний стан дороги, виражений «рівнями обслуговування». Ці рівні обслуговування визначені в Контракті.
Щомісячна сума, що виплачується підряднику протягом періоду технічного обслуговування є фіксованою. Підрядник отримує додаткову плату за зимове обслуговування протягом 6 місяців.
Перший п’ятирічний досвід впровадження контрактів на основі кінцевих результатів свідчить про доцільність їх використання в Україні. Водночас, існує декілька ключових моментів для їх ширшого використання. По-перше, такі контракти вимагають довгострокового (5-7 років) планування фінансових зобов’язань Замовника, що було неможливим до запровадження Дорожнього фонду. Тепер такі перспективи відкриті. По-друге, вони вимагають вдосконалення нормативно-правової бази, щоб уникнути конфлікту принципів та методів виконання контракту. А в третіх необхідний конкурентний ринок послуг з технічного нагляду за експлуатаційним утриманням. За умови задовільності цих складових, широке використання контрактів на основі кінцевих результатів принесе результати та дозволить значно підвищити рівень експлуатаційного утримання автомобільних доріг з відповідним посиленням безпеки дорожнього руху та, можливо, навіть знизити їх вартість.
Детальніше про реалізацію проєкту OPRC в Україні ви можете дізнатися зі статті Олексія Климчука.