Будівництво доріг це не тільки відновлення шляхів, а й розвиток економіки нашої країни в цілому. Нещодавно ми розповідали, що представники одного із наших членів ПрАТ «Спецбудмаш» взяли участь у презентації законопроєкту №3739 про локалізацію виробництва, що відбулася у Львові на заводі «Електронтранс». Даний проєкт закону пропонує запровадити новий критерій оцінки тендерних пропозицій — локалізацію виробництва. На практиці це означає запровадження протекціоністських мір для національних виробників техніки. Якщо наприклад іноземний виробних продає свій товар у нашій країні державним структурам, то повинен розмістити замовлення на українських підприємствах, або використовувати комплектуючі локальних виробників, а це створення нових робочих місць в Україні та ріст ВВП. З 2021 року ступінь локалізації повинен становити не менше 25% для певних груп, з підвищенням до 60% до 2024 року, локалізація при цьому розглядається як кваліфікаційний критерій.
Повністю підтримуємо ідею законопроєкту, адже вона співзвучна з основною метою нашої Асоціації — підтримкою національного виробника. Українська промисловість на сьогодні не має підтримки держави так, як це є у розвинених країнах світу. Прийняття даного законопроєкту повинне стати першою сходинкою до стимулювання розвитку місцевих виробників. Вважаємо, що подібну практику необхідно запровадити і на дорожньо-будівельному ринку, ми повинні надавати перевагу саме українським компаніям при участі у тендерних закупівлях, встановивши, в тому числі, і квоти для працевлаштування наших громадян та ряд інших вимог.
До Національної асоціації дорожників України на сьогодні вже входять виробники спецтехніки такі, як Будшляхмаш, Кредмаш, Спецбудмаш. Техніка зазначених компаній вже активно використовується у дорожньому будівництві й не поступається своєю якістю іноземним виробникам. Впевнені, що за підтримки держави, вітчизняне машинобудування вийде на новий якісний рівень і наша країна поступово відійде від статусу сировинної.