Половина інвестицій в дорожню інфраструктуру майже одразу повертається до держбюджету у вигляді податків!
НАДУ провели дослідження ефективності виростання бюджетних коштів, які в цьому році витратили на відновлення дорожньої інфраструктури. Результати дослідження продемонстрували, що майже половина коштів практично одразу повертається у бюджет у вигляді податків. Адже підрядники починають закуповувати матеріали під новий проект, контрактувати логістичні компанії, наймати додатковий персонал, мобілізовувати техніку. Тобто, з інвестованих у дорожнє будівництво 100 грн, ще до початку реалізації проєкту, бюджет вже отримує 50 грн.
У цілому, термін «окупності» коштів, інвестованих в дорожнє будівництво, складає у середньому– 2-3 роки. Повернення інвестицій відбувається за рахунок стимулювання економіки, покращення інвестиційного клімату, збільшення потужності існуючих та запуску нових виробництв. І, навіть, попри епідемію короновірусу, яка зменшила цікавість інвесторів до країн, що розвиваються, ми вже маємо приклади, коли потенційні закордонні інвестори ухвалюють рішення запускати нові проекти в Україні з огляду на покращення дорожньої логістики.
Експерти встановили, що мультиплікатор дорожнього будівництва в Україні наразі складає від 2 до 5. Тобто на 1 інвестовану гривню, держава в найближчій перспективі отримає зростання ВВП на 2-5 гривень. І це не дивно, адже інфраструктура дає нам можливість використати економічний потенціал нашої країни.
Усі розрахунки вказують на те, що «Велике будівництво» —найбільш успішний проект держави України за всю її історію. Продовження проекту і в наступному році дасть ще більший результат, адже цікавість до ринків, що розвиваються, серед міжнародних інвесторів поступово збільшується. Нашій країні буде, що запропонувати, окрім природних та трудових ресурсів, наші конкурентні переваги значно зростуть за рахунок розвинутої інфраструктури.