Нещодавно наказом Мінекономрозвитку затверджені розроблені Укравтодором Методичні рекомендації щодо складання тендерної документації на закупівлю робіт із проєктування, будівництва та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. Методологія, навколо якої було багато дискусій, маніпуляцій, а часом – і відвертих спекуляцій з боку опонентів, пройшла не просте випробування.
Національна асоціація дорожників України із самого початку підтримувала ідеологію цього нововведення, спрямованого на впорядкування дорожнього ринку.
Для нас було зрозуміло, що реалізація масштабних планів, що були оприлюднені Замовником, не можлива, якщо не змінити існуючі правила гри на дорожньому ринку. Асоціація брала активну участь в опрацюванні Методології, яка була розроблена Укравтодором та представлена для обговорення.
«Звичайно, маючи у своєму складі компанії різної потужності, ми розуміли, що впровадження методології створить певні незручності для малих компаній, які працюють на дорогах державного значення. Частково так і сталося, але ми маємо пройти цей етап задля того, щоб дорожній ринок був прозорим і кожен зумів зайняти свою нішу на ньому» – зазначив Микола Березовський.
Мінекономрозвитку підтримав Укравтодор по більшості ключових позицій Методології. На цьому етапі, вона має рекомендаційний характер, але досвід цьогорічної роботи показує, що Замовник обрав правильний напрямок по впорядкуванню та вдосконаленню дорожнього ринку.
Звичайно, у Методології є речі, які необхідно доопрацьовувати, але навіть невеликий цьогорічний досвід підказує, що ключові пункти цього документу мали б увійти до Закону про державні закупівлі, або, як мінімум, бути затвердженими Кабінетом міністрів України.