На Дніпропетровщині Автомагістраль-Південь розпочала велику програму аварійного ремонту мостів та шляхопроводів

Експлуатація автодоріг — це великий комплекс робіт протягом всього року. В тому числі проведення аварійних ремонтів як автошляхів, так і штучних споруд. У Дніпропетровській області компанія «Автомагістраль-Південь» відповідає за утримання дорожньої мережі протяжністю 2853,50 км, яка включає 356 мостів та шляхопроводів.⠀

Саме невеличкі мости та шляхопроводи регіону сьогодні потребують особливої уваги. Багато з них проєктувалися і будувалися ще за радянських часів, майже вичерпали термін експлуатації, не відповідають сучасним нормам та вимогам.⠀

Задача наших експлуатаційників — моніторити стан об’єктів, вчасно та фахово проводити аварійні ремонти, продовжувати безпечну експлуатацію штучних споруд.⠀

Зараз у працездатному стані знаходиться лише третина об’єктів – 130 одиниць. Обмежено працездатними вважаються 185 мостів та шляхопроводів. У непрацездатному стані – 41 об’єкт.⠀

Цьогорічна програма аварійних ремонтів розпочалась з двох мостів та двох шляхопроводів на трасі М-29, що є частиною Європейського маршруту E105 між Харковом та Дніпром.⠀

Проблеми у споруд типові – зруйновані або відсутні деформаційні шви, відсутність укріплення стоянів та водовідведення. Під час опадів вода потрапляє на прогонову будову, балки, ригеля, що суттєво зменшує строк служби елементів мосту.⠀
Якщо у такому випадку вчасно не провести ремонт, конструкцію мосту та підходи очікують передчасні деформації та руйнування.Тому ремонт крім влаштування деформаційних швів, укріплення та бетонування укосів в деяких випадках передбачає влаштування системи відводу дощової води.⠀

Крім траси М-29 роботи із заміни деформаційних швів розпочались також на автошляху Н-08 Бориспіль-Маріуполь.⠀
Загалом в цьогорічному плані наших експлуатаційників на Дніпропетровщині є ремонт та відновлення 25 мостів. На деяких спорудах планується більш комплексний ремонт із відновлення основних елементів споруд для подовження строку служби.