Формування сучасного дорожньо-будівельного комплексу України

Спеціально для The Page

Раціональна мережа автомобільних доріг загального користування України складає близько 170 тис. км.

Станом на початок 2018 року близько 90% цієї мережі знаходилися у незадовільному стані. Головна з причин – фінансування. Рівень фінансування дорожнього господарства, наприклад, державою протягом багатьох років по відношенню до ВВП коливався у межах 0,9-1%.

У 2020 році державні інвестиції склали близько 10% від річного бюджету країни. На відновлення доріг державного значення з бюджету «Укравтодором» було залучено 85,8 млрд грн.

На місцеву мережу виділено 22 млрд грн. Планувалося за 2020 рік реконструювати та відремонтувати 4000 км доріг державного значення та 2200 км – місцевого.

Вперше за роки незалежності галузь отримала такі кошти для відновлення майже зруйнованої дорожньої мережі. Окрім цього, «Укравтодор» під держгарантії отримав додатково 19,3 млрд грн у кредит для ремонтів та реконструкції доріг держзначення.

У 2020 році вперше найбільшим за обсягом, реальним та ефективним інвестором у дорожню галузь стала держава.

Минулого року компанії – члени Національної асоціації дорожників України виконали обсяги ремонтно-будівельних робіт більше ніж на 53 млрд грн.

Обсяги виросли, порівняно з 2019 роком більше ніж утричі. Частка обсягів ремонтно-будівельних робіт компаній – членів НАДУ у загальних планах по «Укравтодору» на 2020 рік складає більше 65%. Відремонтовано понад 2600 км доріг.

Загальна чисельність працівників по Асоціації збільшилася від 10 тис. осіб на початку сезону до майже 16 тис. Минулого року компанії – члени НАДУ інвестували у розвиток свого виробництва майже 5 млрд грн.

Збудовано та введено в експлуатацію 15 нових асфальто- та цементобетонних заводів. Поповнився автотранспортний парк новими сучасними асфальтоукладачами, самоскидами, катками дорожніми.

Кількість основних дорожніх машин та механізмів збільшилася майже на 1 тис. одиниць і на кінець року перевищила 6 тис.

На удосконалення системи контролю якості та облаштування лабораторій новітнім обладнанням компанії-члени Асоціації витратили близько 150 млн грн.

Судячи з показників, які зафіксовані у проєкті держбюджету-2021, рівень фінансування дорожньої галузі передбачений на рівні 150 млрд грн. Це новий рекорд. Пріоритетні напрямки використання цих коштів будуть визначені Кабміном та «Укравтодором».

У 2020 році «Укравтодор» оприлюднив своє бачення щодо будівництва цементобетонних доріг, розвитку мостового господарства. Напевно, ці напрямки будуть враховані та посилені у формуванні виробничої програми «Укравтодору».

Щодо компаній – членів НАДУ, то, незважаючи на величезні обсяги ремонтно-будівельних робіт, їхні потужності у 2020 році були задіяні лише на 60-65%.

Компанії готові у наступному році перевершити цьогорічні показники тим потенціалом, який на сьогодні сформований, а у разі необхідності — додатково інвестувати кошти у розвиток свого виробництва.

2020 рік був роком випробувань як для «Укравтодору», так і для підрядних компаній. Вітчизняні дорожньо-будівельні компанії гідно конкурували з іноземними та показали гарні результати. Впевнений, що у нашій державі сформувався сучасний потужний дорожньо-будівельний комплекс.