Під час проведення Національною асоціацією дорожників України Круглого столу 12-13 грудня 2019 року, що проходив у місті Львів, учасники засідання мали можливість ближче познайомитися з компанією Онур та ходом реалізації пілотного проекту OPRC в Україні.
ONUR розпочала свою діяльність в сфері дорожньо-транспортної інфраструктури ще в далекому 1981 році в Туреччині. Свою діяльність в Україні здійснює вже більше 15 років, виконуючи будівництво автодоріг, мостів, споруд і роботи по реконструкції доріг. У 2019 році ОНУР стали одним із засновників та членів Національної асоціації дорожників України.
Під час візиту на виробничу базу ОНУР нас зустріли Головний інженер Толга Таример, дорожній менеджер Февзі Айранджиоглу, операційний менеджер Андрій Чернишенко та познайомили ближче нас зі своєю Компанією. Ми відвідали завод по виготовленню асфальтобетонної суміші. У центральному офісі і на всіх будівельних майданчиках в лабораторіях з контролю якості здійснюються відповідні випробування і підбори сумішей відповідно до ґрунтів, бетону, бітуму та бітумних сумішей, для здійснення постійного моніторингу всіх стадій виробництва і застосування. Компанія має сертифікати якості і захисту навколишнього середовища TS-EN-ISO 9001 та ISO 14001.
Керуючись принципом своєчасного і високоякісного виконання Контрактів, Компанія Онур має досвідчений персонал, варто зазначити, що 95 % робочих місць в Україні займають саме українці. Також ми були вражені машинним парком, який використовує найбільш сучасні і передові технології. Найбільш важливою частиною стосовно парку, є програма технічного оновлення та адаптації техніки, при якій замість застарілої купується нова і більш ефективна техніка, щоб забезпечити відповідність машинного парку сучасним вимогам.
Як ми вже розповідали раніше, в Україні з 2014 року реалізується проєкт OPRC (контракти за кінцевими результатами) на автомобільній дорозі М-06 «Київ-Чоп» у межах Львівської області. Контракт OPRC передбачає оплату не за фактично виконані роботи, а за стан дороги, який повинен відповідати конкретному переліку показників. На усунення кожного дефекту з цього переліку надається визначений час – це від кількох годин в залежності від виду робіт. Якщо підрядник не виконує роботи у визначений проміжок часу та не вносить звіт про усунення недоліків до спеціальної програми, йому нараховуються досить суттєві штрафні санкції. Всі дефекти фотографуються та вносяться до бази даних, після чого передаються виконавцю. Після усунення дефекту обов’язково повинен бути наданий звіт про виконання та внесений до цієї ж бази з фото виконаної роботи. Для цього в кожного працівника є фотоапарат та планшет з доступом до бази даних.
Далі ми здійснили проїзд ділянкою дороги, що обслуговується за Контрактом OPRC, відмінність помітна неозброєним оком, це і рівність дорожнього покриття, нові дорожні знаки, освітлення, чисті зупинки, розмітка в ідеальному стані, відсутність сміття на обочинах, на дорозі постійно чергують бригади, що в будь-який момент готові прийти на допомогу (постійно працює диспетчерський пункт). Наступними були візити на ДРП, які розташовані в с. Дідилів та в с. Ожидів. На початку реалізації Контракту OPRC Компанія Онур провела капітальні ремонти виробничих та побутових приміщень зазначених ДРП, на даний час там є і кімнати для відпочинку чергових і кімнати для оформлення ДТП працівниками поліції.
Національна асоціація дорожників України хоче ще раз привернути увагу всіх відповідальних осіб, від кого це залежить на необхідності подальшої реалізації таких контрактів в Україні, особливо це стосується таких маршрутів, як Київ-Чоп та Київ-Харків, котрі недавно капітально відремонтовані, але через незадовільну експлуатацію вже сьогодні, на певних ділянках, не задовольняють потреб користувачів доріг, адже українці гідні їздити європейськими дорогами.