Щодо пропозиції зміни ширини відокремленої перехідно-швидкісної смуги

Познайомившись із обґрунтуванням і пропозицією Володимира Шарвана щодо зміни ширини відокремленої перехідно-швидкісної смуги, яка влаштовується на автомобільних дорогах відповідно до вимог пункту 9.2.4.12 ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги», вважаю дану пропозицію актуальною і своєчасною.⠀

Вказана норма була включена в останню редакцію ДБН В.2.3-4, яка чинна з 01.04.2016 року і, зважаючи на невеликий термін чинності, а також той факт, що за цей період в Україні в основному здійснювався капітальний та середній поточний ремонти автомобільних доріг, яким передбачалось відновлення проїзної частини та підвищення безпеки руху, імовірно, що фактичне розроблення проектів із застосуванням вимог вказаного вище пункту є мінімальною, а реалізація проектів з відокремленими перехідно-швидкісними смугами відповідно до вимог пункту 9.2.4.12 ДБН В.2.3-4:2015 – взагалі відсутня, не дає підстав базувати свій висновок на реальних прикладах.⠀

Однак, в останні роки перед російською агресією за період 2019 – 2021 роки Служба автомобільних доріг у Львівській області, в якій працює Володимир Шарван, розробила проекти реконструкції автомобільних доріг за параметрами І-б категорії, а саме: автомобільної дороги М-10 Львів – Краковець (Західний об’їзд м.Львова) км 0+000 – км 6+000 та автомобільної дороги М-06 Київ – Чоп на ділянці км 546 – км 548, в яких передбачено влаштування відокремлених перехідно-швидкісних смуг відповідно до вимог п. 9.2.4.12 ДБН В.2.3-4:2015. Дані ділянками доріг є об’їзною дорогою м.Львова, вздовж якої на значній протяжності розташовані об’єкти дорожнього сервісу, комерційні та логістичні об’єкти, з’їзди у вулиці населених пунктів та дачні масиви.⠀

Враховуючи великий досвід Володимира Шарвана з проектування автомобільних доріг, імовірно розроблені проекти дали підстави для аналізу проектних рішень та обґрунтування пропозиції щодо необхідності зміни чи доповнення пункту 9.2.4.12 ДБН В.2.3-4:2015.⠀

Підтримую пропозицію Володимира Шарвана щодо необхідності зміни ширини відокремленої перехідно-швидкісної смуги, тому при наступній розробці змін до ДБН В.2.3-4:2015 вважаю доцільним її врахувати.

Однак, враховуючи, що при ширині 5,0 м, а з укріпленими смугами по 0, 5 м загальна ширина дорожнього одягу становитиме 6,0 м, що може розцінюватись водіями і провокувати їх на здійснення зупинки чи, навіть, стоянки або двостороннього руху, тому необхідно передбачити односторонній рух транспорту та заборону стоянки на відокремленій перехідно-швидкісній смузі.⠀

Ярослав Балабух, кандидат технічних наук, експерт НАДУ, старший викладач кафедри «Автомобільні дороги та мости» Львівського Національного університету «Львівська Політехніка».