Понад 2850 паль влаштовано цього року на об’єктах «Автомагістраль-Південь».⠀
Цей рекорд пов’язаний з великою кількістю проєктів по відновленню штучних споруд (мостів, шляхопроводів), а також захистом стратегічних енергооб’єктів.⠀
Як перевірити якість виготовлених паль? ⠀
Для цього компанія «Автомагістраль-Південь» використовує програмно-технічний комплекс PileIntegrityTester PIT-Q (США) який працює за стандартом ASTM D5882-16 «Standard Test Method for Low Strain Impact Integrity Testing of Deep Foundations» (Стандартний метод випробування цілісності заглиблених фундаментів при низьких навантаженнях)⠀
Акустична дефектоскопія є оперативним і недорогим методом діагностики паль. Пристрій аналізує ударну хвилю, яка проходить через палю та відбивається назад.⠀
Таким чином можна перевірити довжину палі, виявити дефекти (тріщини), що утворилися в процесі улаштування палі, включення ґрунту, відхилення від проектного діаметра-звуження.⠀
«Ми проводимо випродування по американським стандартам, перевірили вже більше 2,8 тис. паль. Досліджень в таких масштабах за такий короткий час ще ніхто в Україні не робив», – розповідає головний технолог «Автомагістраль-Південь» Віталій Екімов. За словами Віталія, дослідження дають можливість виявляти недотримання технології виготовлення. Це поодинокі випадки, тим не менш вони трапляються.
«Бетонний завод відвантажив половину бетону для влаштування палі, потім виникла технічна проблема – відвантаження зупинили. Через 4 години шов вже холодний. Завод відновив роботу, приїжджає залишок бетонної суміші. Підрядник, нікому нічого не кажучи, заливає цей залишок. Усередині палі утворюються дефекти. Несуча здатність частково втрачається. Підрядник також може не добурити до проектної довжини 1-2 метри, порушуючи технологію. Наші інженери виявляють будь-які порушення. Бракуємо палю і зобов’язуємо підрядника бурити поруч іншу», – розповідає Віталій. Але не завжди несуча здатність палі втрачається з вини людського фактору.
⠀
«Був випадок з грунтовою річкою. Влаштування попередніх паль створило настільки великий тиск води, що останню палю на глибині 15 метрів перерізало навпіл. Хоча роботи були виконані за технологією. Довелось вибрати інше місце для палі та переробили», – пояснює Віталій.⠀
Завдяки приладу інженери компанії також перевіряють цілісність і довжину старих паль (наприклад, на зруйнованих мостах), щоб розуміти, чи варто їх використовувати для нового будівництва. ⠀
На випробуваннях паль працює команда з трьох осіб: керівник підрозділу, інженер, який обробляє дані випробувань у спеціальній програмі, інженер, який виїжджає на об’єкт і проводить випробування.⠀
Лабораторія «Автомагістраль-Південь» атестована під випробування та отримала свідоцтво від ДП «Київоблстандартметрологія».⠀