Останнім часом в електронних засобах інформації, і не тільки, дуже часто згадується Національна асоціація дорожників України, а також деякі компанії – члени Асоціації. Згадуються або у принизливій формі: «малочисельна», лише «п’ять компаній», або створюється образ монстра, під назвою «картель», вживаючи її з негативним підтекстом. Не будемо трактувати походження цього слова та оцінювати роль монополій у формуванні та становленні капіталістичного ринку. Таку спробу робили деякі наші опоненти, але ця тема для кваліфікованих спеціалістів.
Хочу нагадати, що Національна асоціація дорожників України функціонує не повний рік. Сьогодні до складу Асоціації входять 32 компанії, яких об’єднує широкий спектр діяльності на дорожньому ринку, із них, 21 – дорожньо-будівельна компанія, серед яких є як надпотужні, так і середні за обсягами виконання дорожньо-будівельних робіт.
Ми також маємо три спеціалізовані проєктно – вишукувальні інститути, що займаються проєктуванням об’єктів інфраструктури залізничного транспорту, автомобільних доріг, промислового та цивільного будівництва.
Барський коледж транспорту та будівництва НТУ, член Національної асоціації дорожників України, готує спеціалістів для дорожньої галузі. У коледжі навчається 600 студентів. У відносинах із компаніями – членами Асоціації, для підготовки молодих спеціалістів, часто застосовується метод дуальної освіти.
Сім компаній, які спеціалізуються на виробництві інертних дорожньо-будівельних матеріалів, виробництві та реалізації продукції хімічної промисловості: фарби, лаки, мастики для будівництва та експлуатації доріг. Виготовлення металевих виробів та конструкцій, виконання електромонтажних робіт – це далеко не повний перелік тих робіт та послуг, що можуть надавати наші компанії.
Особливе місце у переліку членів Асоціації посідають лінійні дорожньо-будівельні та експлуатаційні компанії, які спеціалізуються на будівництві та ремонтах автомобільних доріг та транспортних споруд (мостів, шляхопроводів, естакад і т.д.), а також займаються експлуатаційним утриманням автомобільних доріг загального користування.
Середній вік усіх будівельних компаній складає 13 років, хоча окремі ключові компанії мають у своєму складі підрозділи із 27-40 – річним досвідом роботи у дорожній галузі. Компанії – члени Національної асоціації дорожників України спроможні виконувати всі види робіт, які існують на дорожньому ринку. Для цього вони мають у своєму розпорядженні необхідне обладнання, механізми та оснащення, і найголовніше – висококваліфікованих кадрів. На початку сезону, загальна чисельність по Асоціації складала більше 10 тисяч працюючих, а на сьогоднішній день ця цифра щоденно зростає, і ми пишаємося тим, що виконуючи державні замовлення, створюємо нові робочі місця.
Наші компанії очолюють керівники – професіонали. Під їхнім керівництвом реалізуються найвідповідальніші та найскладніші об’єкти транспортної інфраструктури держави. У поточному році це будівництво моста у м. Запоріжжя, реконструкція та будівництво автомобільної дороги І технічної категорії Н-31 «Дніпро – Царичанка – Кобиляки – Решетилівка» із двома розв’язками та мостом. До речі, конструкція дорожнього одягу – цементобетонне покриття. Ремонти автомобільних доріг: М-12 «Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка», М – 03 «Київ – Харків», Н – 30 «Василівка – Бердянськ», Н-14 «Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв», Н – 16 «Золотоноша – Черкаси – Сміла – Умань» та інших. Компанії – члени Національної асоціації дорожників України працюють практично у всіх регіонах нашої держави.
На озброєнні компаній знаходиться близько 5 тисяч машин та спеціальних механізмів, у тому числі, більше 1,5 тисяч одиниць автотранспорту, більше 150 АБЗ та ЦБЗ, 120 автогрейдерів, 126 асфальтоукладачів, 530 катків дорожніх різних типів та модифікацій.
За відносно короткий час нашого існування, ми стали членом Всесвітньої дорожньої асоціації PIARC. Ми співпрацюємо у рамках підписаних Меморандумів із «Асоціацією інженерів – консультантів України», Асоціацією «Укрцемент», Адвокатським об’єднанням «Сергій Козьяков та Партнери», ДП “ДерждорНДІ”, та новоствореним «Національним агентством кваліфікацій». Ми є членом Української Ради Бізнесу.
У своїй діяльності Національна асоціація дорожників України орієнтується на зрозумілі та прозорі правила гри на дорожньому ринку. Ми підтримуємо позитивні рішення органів державної влади, спрямовані на покращення якості виконання дорожньо – будівельних робіт шляхом упорядкування системи управління дорожньою галуззю, змін у системі державних закупівель, спрощення дозвільних процедур. Застаріла система ціноутворення давно потребує нагальних змін, а існуючі нормативи та методики – адаптації до Європейських стандартів.
Перехід Укравтодору на планування та виконання ремонтно – будівельних робіт на дорогах державного значення на певних маршрутах із концентрацією на великих ділянках, абсолютно логічний, але такі проєкти більш оперативно та ефективно можна реалізовувати у рамках контрактів FIDIC, а також, використовуючи модель, що є поширеною у світовій практиці: «Проєктування – Будівництво» та «Проєктування – Будівництво – Експлуатація». Комбінація таких підходів обов’язково дасть позитивний результат.
Для нас важливою також є підтримка національного виробника, підвищення професійного рівня наших компаній, їх оснащеність та технічна спроможність.
Ми запрошуємо до співпраці всіх, хто поділяє наші погляди і має намір внести свій вклад у розбудову якісної дорожньої мережі нашої держави.
МИКОЛА БЕРЕЗОВСЬКИЙ
ПРЕЗИДЕНТ
ГС «НАЦІОНАЛЬНА АСОЦІАЦІЯ
ДОРОЖНИКІВ УКРАЇНИ»